We hebben een huis en school! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu We hebben een huis en school! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

We hebben een huis en school!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

29 November 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,
We hebben een super mooi huis gevonden. Gisteren hebben we de school bezocht die daar om de hoek ligt.
De school ziet er erg leuk uit. Mooie grote lokalen met een aparte knutsel ruimte, grote gymzaal, muziek ruimte een grote bibliotheek en heel veel ruimte om de school om te spelen. We denken dat Femke zich daar wel thuis zal voelen.
Op die school hebben we Femke ingeschreven voor het nieuwe schooljaar in januari.'s middags hebben we het huurcontract getekend en hebben we nog een keer in het huis gekeken. Rik kan er 10 december intrekken.
Vanmorgen kregen we een mailtje dat ons visa is goedgekeurd dus we zijn straks helemaal legaal in Australie.
Het was dus een goede week en hebben bijna alles rond.
Het weer is veel beter geworden en het is heerlijk warm en je kan met korte mouwen de deur uit. Dinsdagavond hebben we Japans gegeten en gisteren Tapas met z'n achten. Robijn en Jackie en Katrijn en Patrick waren er ook bij.
RJ en Natas hebben net gehoord dat ze het huis dat ze heel graag wilden kunnen huren. We hebben dus allebei in korte tijd een huis gevonden.
Vanmorgen heb ik eindelijk tot 8 uur geslapen, Rik was helaas weer om 4 uur wakker maar hij heeft wat langer de tijd te wennen aan het tijdsverschil.
Wat we tot nu toe van Melbourne hebben gezien was leuk en interessant. De mensen zijn vriendelijk en erg relaxed. Als we vanmiddag nog tijd hebben gaan we met de vier vrouwen lekker shoppen.
Alvast enkele foto's van het huis en de school voor Femke.
Groeten van Rik en San

• 29 November 2007 - 07:36

Nathalie:

Gefeliciteerd! Helemaal top dat het zo voorspoedig is gegaan allemaal en de foto's zien er goed uit. Ik hoop dat jullie nog een paar heerlijke dagen zullen hebben met elkaar. Geniet ervan.
    Groetjes en tot gauw weer.

• 29 November 2007 - 08:08

Mt:

Geweldig Rik en Sandra, dat jullie het in enkele dagen hebben kunnen regelen. Het huis ziet er leuk uit en ik hoop dat er een extra kamer is voor de nanny. Ook vind ik het fijn dat jullie voor Femke een goede school gevonden hebben. Dat is toch heel belangrijk. Nu wordt het plaatje voor jullie heel duidelijk. Alle belangrijke zaken zijn geregeld dus jullie avontuur kan van start gaan. Ook fijn dat jullie vrienden een huis hebben. Het klinkt allemaal zeer positief. Nu nog een goed slaapritme vinden Rik en dan kun je aan de slag! veel liefs hè

• 29 November 2007 - 09:09

Coby:

leuk huis en school Femke zal helemaal blij zijn .Zit nu op school dus kan ze straks bekijken.

• 29 November 2007 - 17:36

Jacqueline En Ilonka:

Wat ontzettend goed dat jullie een huis hebben gevonden,ziet er erg knus uit!!!. Wel een heel erg vreemd idee jullie strakjes daar. We missen je nu al. Dikke kus

• 29 November 2007 - 18:22

Janine:

Wauw - leuke stulpje. En vlak bij Femke's school. Wat fijn dat het voor jullie en voor RJ en Natas deze week zo goed is gegaan!!
    Rik, voor de komende weken heel veel succes gewenst bij je nieuwe baas en collega's. C U at Xmas!!
    Voor San en Natas een goed reis toegewenst komend weekend.

Groetjes

• 29 November 2007 - 19:24

Peter& Joke:

Top, ziet er geweldig uit. Gefeliciteerd blij dat de plannen soepel en naar wens verlopen. San voorspoedige reis terug als alles goed gaat haren waaien as zondag op de hei met koters en de honden. In elk geval nadien of zowiezo een hapje.

G

• 29 November 2007 - 22:31

Sara En Hans:

Heel fijn dat jullie zo snel een huis vonden.En wat voor huis, geweldig. En de school ook zo dichtbij. We hebben het nog niet op google earth kunnen vinden.
    Veel plezier de rest van de week, en goeie reis terug.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra