We zijn er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

09 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Eindelijk een berichtje vanuit Down Under!

Na een lange zit en een zeeeeeeer korte overstap in Hong Kong (25 min rennen) zijn we in Melbourne aangekomen.
We gingen heen met drie stuks bagage en hebben nu nog twee over.
Waar nummer drie is gebleven is tot n toe nog steeds een raadsel.

Het huis en spulletjes stonden er nog en alles werkt ook nog.
Femke ging gelijk op onderzoek en vond het leuk huis.

Op vrijdag hebben we de nodige zaken geregeld zoals bank, visa en natuurlijk shoppen bij een temperatuur van 30 graden.

Zaterdag hebben we de verjaardag gevierd van de jonste familie lid van de Ross-jes, met een BBQ en andere lekker zaken natuurlijk!!
Zondag hebben Sandra & Femke het locale zwembad gevonden en uitgeprobeerd.

Ik ben ondertussen aan het werk en Sandra & Femke zijn de omgeving aan het onderzoeken en komen steeds met nieuw zaken thuis.

Komende dagen gaat de temperatuur richting de 40 , maar hopelijk gedurende het weekeind weer wat naar beneden.
In het weekeind willen wat Kowala's en "ping ping" opzoeken.
De foto' volgen.

Email en internet hebben we nog niet voor elkaar en hopelijk gaat dat de komende week gebeuren. Tot dan hebben we aleen m'n zakelijke eamil actief.

Tot de volgende update,

Groeten,

Femke Sandra & ikke

• 09 Januari 2008 - 07:25

Nathalie:

Super om weer iets van jullie te lezen.
    Balen van de bagage, ik hoop dat die weer snel boven water komt.
    Jullie zijn al lekker de omgeving aan het verkennen. De temperatuur klinkt heerlijk en dat shoppen is ook top!
    Geniet van al het goeds en tot mails.

Veel liefs van de familie Biesot

• 09 Januari 2008 - 11:53

Mt:

Eindelijk daar waar je al zolang heen wilde! Fijn dat Femke het huis oké vind en straks met haar spulletjes heeft ze een eigen stekkie. Slaap je nu tijdens je werk en 's nachts actief? Of heb je je ritme weer vlug gevonden? Wat een temperatuur zeg! Niet te warm na Nederland? Wat "ping ping" is, is mij een raadsel! voor mij is dat geld! En ja, dat zullen jullie nodig hebben, als shoppen voorlopig de enige bezigheid is van Sandra en Femke. Ze kunnen maar beter gaan zwemmen! Laat ze maar lekker doen Rik, zo wennen ze gelijk aan de omgeving. Heel veel liefs hè voor jullie alle 3 en die koffer........hopelijk zaten er niet echt belangrijke zaken in. Wellicht moet San daarom wel shoppen???? groetekus

• 09 Januari 2008 - 11:56

Mt:

Laat straks Femke mijn fout zoeken in dit bericht???!! Een goede oefening nederlands.
    Misschien moet jij ook even zoeken! (grapje)

• 09 Januari 2008 - 13:20

Lucia:

hoi luek om zo jullie vorderingen te zien

• 09 Januari 2008 - 14:53

Joke:

Ik weet dat het niet meer mag...... maar toch nog de allerbeste wensen voor 2008! Vervelend van die koffer ik hoop dat er niet echt iets bijzonders inzat! Ik lees al dat jullie niet stil zitten maar met die temperatuur kan dat ook niet (uh, zeg ik dat wel goed, moet je eigenlijk in het water dobberen) 30 graden komen wij aan met 5 graden!! Fijn te lezen dat ook Femke het naar d'r zin heeft. Nu nog de school.

Groetjes van Joke en Ruud

PS wat is 'ping ping'????

• 09 Januari 2008 - 14:57

Mirjam En Victor:

Hoi familie!
    Blij dat jullie goed aangekomen zijn! Wel wennen natuurlijk maar wel heerlijk dat jullie van de warme temperaturen mogen genieten....Veel plezier met alle nieuwe activiteiten die julllie gaan ondernemen!
    Groetjes van Mirjam en Victor

• 11 Januari 2008 - 00:35

Yvonne En Leo:

hoi

fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    ik tik dit om 01.30 uur als het goed is is het bij jullie middag en stalend weer. hier is het donker en regent het hard.
    Ik ben jaloers!!!
    Met Yvonne gaat het even wat minder door het vele liggen en zitten heeft ze nu een fikse hernia opgelopen en ligt ze in het ziekenhuis. maandag as horen we hoe ze verder behandeld wordt. Het zit dus even weer niet mee. Verder gaat alles wel ok. Ik wens jullie daar heel veel plezier en geniet van het mooie weer.
    groetjes leo en yvonne

• 12 Januari 2008 - 12:16

Margreet, Robert:

Fijn dat het goed gaat. Ik zie dat anderen een actueel beeld van het weer geven. Vanmorgen heb ik met assistentie van Eric aan de pupillen op de atletiekvereniging in regen en wind training gegeven. We hebben er conditietraining van gemaakt om een beetje warm te blijven.

• 12 Januari 2008 - 12:23

Margreet, Robert:

Omdat het toetsenbord even uitviel moet ik er 2 berichtjes van maken.

Met ons gaat het prima. Britt kijgt in 1 keer 4 boventanden. Na de kerst heeft ze ook nog een keertje oorontsteking gehad, maar na een 2e kuurtje is dat ook weer over.
    Eric is aan het oefenen voor de cito-toets; begin februari heeft hij de definitieve toetsen op school. Dat is bij

• 13 Januari 2008 - 15:00

Leny:

Is het echt 40 graden bij jullie?
    Ik hoop dat alles goed gaat daar.Ik mis je wel in de winkel,het was altijd zo lekker rustig.Ben je al een beetje aan je nieuwe huis gewend?
    groetjes van Leny en Chris.

• 13 Januari 2008 - 20:26

De Daalhuisjes:

Fijn even tehoren dat jullie goed zijn aangekomen en dat Femke het nieuwe onderkomen heeft goedgekeurd. Hopelijk zijn jullie gauw ook op andere manieren bereikbaar.
    Hier zijn de scholen weer begonnen. T+S hebben er de mond van vol dat Femke nog vakantie heeft !!! Geniet er nog lekker even van.
    Knuf van ons.

• 13 Januari 2008 - 22:34

Peter&Joke:

Bagage vervoeren is blijkbaar mensenwerk. Helaas. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Kan de komende tijd benut worden om de dagdagelijkse routine weer een beetje op te bouwen. Lijkt ons top de huidige rolverdeling. Jammer voor de werkende mens. Jook is begonnen met haar cursus, is daar erg enthousiast over. Hedenmiddag hebben we de jaarlijkse wandeling met de Welshclub gehad op de hie bij Hilversum. Alle klimbomen staan er nog. In afwachting van nieuwe klimgeiten. We mailen.

Groeten,
    Peter&Joke

Verslag uit: Australië, Melbourne

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra