eerste schooldag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu eerste schooldag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

eerste schooldag

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

30 Januari 2008 | Australië, Melbourne

De eerste schooldag van Femke zit erop. Ze was best zenuwachtig maar werd leuk ontvangen door haar nieuwe juffrouw. Er kwamen al gelijk meisjes naar haar toe en werd gevraagd naast elkaar te zitten.
De schooldirecteur (principal) kwam ook in de klas om Femke welkom te heten.
Het was een vermoeiende maar wel al leuke dag voor haar.
Afgelopen weekend hebben we Femke's verjaardag gevierd en ze is wederom verwend. Het was een gezellige middag en hebben lekker gebarbequed.
Zondag zijn we naar Ballerat gereden met Katrijn en Patrick. Het is een stadje zo'n twee uur hier vandaan waar ze een museum dorpje hebben gemaakt over de tijd dat ze daar vroeger naar goud zochten. Er was ook een goudmuseum bij.
Op de terugweg zijn we de snelweg afgegaan en hebben we met onze babyBBQ lekker gepicknicked. Dat was erg sfeervol.
Zoals beloofd ook een paar foto's van Femke's schooluniform. Ze heeft ook nog een geruit jurkje en een donkergroen shirt. Daar komen later foto's van.
Groetjes, Rik San Fem

• 30 Januari 2008 - 09:43

Coby:

Gaaf die foto's

• 30 Januari 2008 - 10:12

Jacqueline:

leuek foto's
    en femke nog gefeliciteerd met je verjaardag ..
    kusjes jacqueline

• 30 Januari 2008 - 10:49

Ton:

Hoi Rik , Sandra en Femke,

Femke, fijn om te lezen dat je eerste schooldag leuk was.
    Veel groetjes.

• 30 Januari 2008 - 12:55

Daisy:

Hoi Femke,

Spannend zo'n eerste dag naar school, maar wat fijn dat je gelijk al leuk contact hebt in de klas. Je ziet er in je uniform al echt Australisch uit. Te gek! Hier in Almere leeft de hele klas met je mee.

• 30 Januari 2008 - 13:09

Sylvia:

Fijn dat je de eerste dag zo leuk opgevangen bent Femke ! Je lijkt wel een Aussi met dat uniform, staat je goed. Veel plezier nog op je nieuwe school. Ik weet zeker dat je er een hoop nieuwe vriendinnen zal ontmoeten. Groetjes ook van Anne.

• 30 Januari 2008 - 13:14

PYD:

He Meid,

Wat een leuke berichten weer, en zoveel mooie foto's! Jammer dat we niet even om een hoekje kunnen gluren hoor, we zijn echt nieuwsgierig!
    Fijn voor je dat je op school zo welkom was! Is de schooldag daar net zo lang als hier? Of eet je ook op school. En mama, heb jij je eerste schooldag ook overleefd?? Kon je het een beetje uithouden in je eentje?
    Ga zo zdoor hoor!
    Kus en liefs
    De achterbuurtjes!

• 30 Januari 2008 - 13:58

Mirjam:

He Femke,
    Wat zie je er echt Australisch uit! Best spannend natuurlijk zo'n eerste schooldag maar met zo'n leuk Nederlands meisje wil vast en zeker iedereen graag vriendinnen worden!Ik weet zeker dat je een leuke tijd krijgt op jouw nieuwe school! Succes en de groetjes voor jullie allemaal

• 30 Januari 2008 - 16:17

Eline(eeltje):

Je schooluniform is wel leuk om te zien. Ik vind het leuk dat je aardige kinderen in de klas hebt. En een aardige juf. Wij missen je wel een beetje hoor. Ik vind vooral je hoed heel erg leuk.

Groetjes Eline

• 30 Januari 2008 - 18:34

Janine:

Femke je ziet er fantastisch uit in je uniform en dan nog zo'n stoere hoed erbij - echt voor down under.
    En nu dan het echte werk op school!
    Zo te horen, is de eerste dag ok gegaan.
    Ik wens je de komende dagen heel veel schoolplezier toe.

Groetjes,

• 31 Januari 2008 - 14:52

Leny:

Leuk uniform Femke ,die hoed staat je leuk.Dus op school gaat het ook wel lukken,nieuwe vriendinnen heb je zo.
    Gelukkig ben je niet hier met die hoed,want het stormt.groetjes.

• 01 Februari 2008 - 18:46

De Daalhuisjes:

Hallo jongelui,
    wat een leuk schooluniform, je kunt zo bij de rangers en de outback in. Helemaal niet saai in ieder geval. Fijn dat je zo leuk bent ontvangen op school. Geniet maar van het mooie zomerweer daar, want hier is het weer uien.....T+S hebben carnaval gevierd op school vandaag, is er ook zo'n soort feest in Australie???
    Kus en knuf van ons allen.

• 08 Februari 2008 - 21:53

Leny:

Sandra ik zit je te mailen, maar de mailtjes komen niet meer aan.

• 09 Februari 2008 - 17:44

Leny:

Ik vind het heel jammer ,maar het mailen lukt niet meer,ik probeer het steeds,weten jullie war er aan de hand is?Gaat alles verder goed?ook op school?
    Groetjes.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra