onze eerste vakantie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu onze eerste vakantie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

onze eerste vakantie

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

12 April 2008 | Australië, Melbourne

De tweede term van school is inmiddels begonnen en Femke is al weer een week naar school en Rik is afgelopen maandag ook weer aan de slag gegaan.
Femke had twee weken vrij van school en in die eerste week is Rik naar Nederland geweest om zijn ouders te bezoeken. Arie is net weer thuis vanuit het ziekenhuis en heeft een geslaagde operatie gehad. Iedereen is blij en opgelucht en Arie kan nu echt gaan beginnen met opknappen.
Na Rik zijn terugkomst zijn we voor een week naar Sandy Point gereden, zo'n 200 km bij ons vandaan. We hadden een cottage gehuurd vlakbij het strand in een bos. Het was er erg rustig, zeker gezien dat het een schoolvakantie was. We konden zo naar het strand wandelen. 's Nachts kwamen de Possums op bezoek, ze liepen, renden en stamten tussen de muren. In de tuin van het huisje kwamen mooigekleurde papegaai achtige vogels om eten vragen, ze aten op een gegeven moment gewoon uit Femke's hand. We hebben een heftige storm meegemaakt en zaten een dag zonder stroom. Vanuit de woestijn kwam er een zandstorm over Melbourne naar het gebied waar wij waren, waarna de storm over Tasmanie wegtrok. In Melbourne was het vrij heftig en we waren dan ook benieuwd of onze tuinset met partytent er nog zou staan. Dat viel allemaal achteraf erg mee, er lag alleen maar een laag rood zand over alle spullen.
In de buurt van Sandy Point is het Wilsons Promontory, een nationaal natuurpark. Daar zijn we een aantal middagen naar toe gegaan en hebben gewandeld in de prachtige natuur. De laatste keer waren Katrijn en Patrick er ook bij, zij zijn op bezoek gekomen en hebben een nachtje bij ons in de cottage gelogeerd (in het stapelbed). Die keer hebben we gebarbequed op Squeeky Beach, een prachtig strandje met allemaal grote rotsblokken waar Femke naar hartelust op heeft kunnen klimmen.
In het park hebben we veel dieren kunnen zien, kangaroos, Emu's, wombats en prachtige vogels.
Het was een leuke en relaxte vakantie en we hebben een mooi stukje Australische natuur gezien. Om jullie mee te kunnen laten kijken ga ik een selectie maken van de foto's en zet deze op de site. Veel plezier ermee.
Liefs en groetjes van Rik San en Fem

• 12 April 2008 - 06:03

Janine:

Ziet er geweldig uit - wat een ruimte en geen andere mensen te zien. Heerlijk rustig...
    De vogels zijn zo te zien Rosella's (of zoiets) het zijn een grote parkieten soort - een beetje familie van Gin & Tonic.

• 12 April 2008 - 06:35

PYD:

Wauw zeg, heerlijk!
    Ik moet wel stellen dat onze achtertuin er nu ook ongeveer zo uitziet alleen missen we nog al die mooie dieren en het mooie groen! Wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Heerlijk om te zien dat Fem het zo naar haar zin heeft! en he is ook fijn dat Arie weer thuis is en dat alles goed gegaan is! We houden contact.
    Kus van 3

• 12 April 2008 - 18:27

Mirjam En Victor:

He vakantiegangers,

Wat heerlijk dat jullie zo'n fantastische vakantie hebben gehad! Waar maak je dat hier nog mee zo'n mooi strand voor jezelf! Deze vakantie zit er helaas weer op maar dit is nog maar het begin van alle leuke dagen die komen. Groetjes en liefs van Mirjam, Victor, Laura en Tim

• 12 April 2008 - 22:32

Joke De B.:

Jammer dat zo'n vakantie altijd weer zo snel voorbij is!!! Mooie plaatjes.

• 13 April 2008 - 13:16

Joke En Ben:

Hoi Rik, Sandra en Fem.
    Wat een schitterende natuur! Prachtig.
    Joke en Ben

• 13 April 2008 - 13:29

Anita En Hans:

Hoi daar,......wat een prachtige foto's!
    Heerlijk toch zo'n vakantie. Is Femke al gewend op school en is haar Engels al weer terug? We missen jullie wel, raar idee dat jullie zo ver weg zijn.
    Veel liefs Anita en Hans

• 13 April 2008 - 19:09

Kristel Uit België:

Hallo daar het is echt leuk om alles samen met jullie een beetje te kunnen volgen. Blijkbaar vervelen jullie je daar niet en het is echt super om te horen dat Femke zich zo goed heeft aangepast.
    Zijn ook blij dat alles goed gaat met de papa van Rik.
    Vele groetjes en we kijken uit naar het volgende berichtje.
    Groetjes en vele kusjes vanuit België.
    Werner,Kristel,Gilles en Maxim

• 16 April 2008 - 11:48

Mt:

Wat een pracht en vooral rust stralen die foto's uit! En die dieren dat is toch schattig die van zo dichtbij te kunnen bewonderen. De vogels zouden ze hier graag in een kooitje stoppen! Ze mogen blij zijn daar te vertoeven! En die BBQ!!! Toch een handige aankoop van je geweest Rik! Maar ja ook aan jullie vakantie kwam een einde! Femke is weer terug naar school en ik hoop dat het met haar, de taal, vrienden en vriendinnen goed gaat. Een dikke kus voor jullie 3tjes

• 24 April 2008 - 14:31

Wilma Jonkers:

Hallo Femke (en haar papa en mama),
    Leuk om nu te weten waar je woont en wat je doet.
    Je Nederlandse Edufax-juf

Verslag uit: Australië, Melbourne

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra