Wintervakantie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu Wintervakantie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

Wintervakantie

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

13 Juli 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,
De stukjes die we op deze site schrijven komen minder frequent maar dat komt natuurlijk ook dat voor ons het gewone dagelijkse leven goed op gang is en dat is een goed teken.
Femke en ik hebben regelmatig last van heimwee maar proberen daar door heen te prikken en van de leuke dingen te genieten. Afgelopen twee weken heeft Femke vakantie gehad en daar was ze echt aan toe. De tweede term was maar liefst 12 weken lang en dat is ze niet gewend. Ze kreeg haar eerste rapport en daar mag ze trots op zijn. Mooie resultaten waaruit blijkt dat ze de leerstof hier in Australie goed aan kan. Haar Engels is met sprongen vooruit gegaan. Het is hier nu winter en het kan af en toe echt guur zijn. Niets te vergelijken bij de Nederlandse winters want met een gevoerd fleece vest kom je hier de winter goed door. Het is grappig want er lopen nog steeds mensen stug in een korte broek, ze hebben dan wel een muts op, dat dan weer wel.
We hebben er twee leuke en gezellige weken van gemaakt. We zijn lekker gaan winkelen samen, we zijn naar Disney on Ice geweest en hebben zelf ook een poging gedaan om te gaan schaatsen op een ijsbaan hier. Die ijsbaan stelde niet zoveel voor maar dat is misschien iets wat we beter straks in Nederland weer kunnen doen. Disney on Ice was een geweldige ervaring waar Femke en ik van hebben genoten.
Femke is ook een weekend naar Robijn en Jacky geweest en is superverwend. Ze hebben haar meegenomen naar Healesvile Sanctuary, een dierentuin met alle Australische dieren. Ze zijn naar een leuk Japans restaurant geweest waar de kok het eten naar ze toe gooide, waarna ze het met hun mond op moesten vangen. Als klapper op de vuurpijl zijn ze nog naar het circus gegaan, een lang gekoesterde wens van Femke. Ook heeft Jacky aan Femke geleerd hoe ze echte Mexicaanse taco's moet maken.
Samen met het Nederlandse bezoek (buurvrouw Jeanette en buurjongen Tom)van Ruurd Jan en Natasja zijn we naar het Science Museum geweest, een erg leuk kindermuseum waar je alles zelf kunt testen en proberen. Natasja, Femke en ik hebben Jeanette de leuke arcades en winkeltjes van Melbourne laten zien.
Ook heeft Femke een snorkelcursus gevolgd in het plaatselijke zwembad.
Gisteren zijn we als afsluiting van de vakantie met z'n drieën naar het Melbourne Museum geweest. Ze hadden een speciale tentoonstelling over dinosaurussen en we hebben in het Imax theater een 3D film over de Wild Ocean gezien. Het museum zelf was zo groot dat we er zeker nog een keer naar toe gaan, want we hebben nog lang niet alles gezien.
Morgen begint voor ons weer het gewone leven en moeten we weer op tijd opstaan. Rik heeft natuurlijk gewoon doorgewerkt. Op zijn werk loopt het goed, hij heeft zijn draai nu goed gevonden en heeft het goed naar zijn zin. De Australische manier van werken is niet zoals wij het gewend zijn. De Nederlanders zijn wat rechter door zee en willen sneller beslissingen nemen. Hier loopt dat allemaal wat rommeliger.
Zelf ben ik op school de uniform shop gaan runnen. Een leuke taak waarbij ik de voorraad in de gaten moet houden en bestellingen doe. Samen met nog twee andere moeders staan we afwisselend twee keer per week in het winkeltje om de ouders de gelegenheid te geven de kleding te kopen.
Wij verwachten in augustus onze eerste gast. Ton komt naar ons toe en daar kijken we alledrie erg naar uit.
Voor jullie allemaal in Nederland en Belgie een hele dikke knuffel.
Groetjes en liefs van Femke, Rik en San.

• 13 Juli 2008 - 06:26

Coby:

Mooie foto van Femke, haren gaan toch iets anders kleuren in Australie.

• 13 Juli 2008 - 11:25

De Daalhuisjes:

fijn even wat te horen. 's nachts telefoneren na het voeden van Marenne is natuurlijk ook wel een goed alternatief! Fijn te lezen dat jullie ondanks de heimwee toch kunnen genieten van deze bijzondere ervaring.
    dikke knuf EHTS en M

• 13 Juli 2008 - 13:04

Leny:

wat ziet Femke er mooi uit,haar haar zit ook zo mooi.niet leuk als je af en toe heimwee hebt,daar slaan jullie je vast wel doorheen.Groet Leny en Chris.

• 14 Juli 2008 - 07:56

Robert :

Grappig om te lezen hoe de Aussies de winter door komen. Leuke dingen hebben jullie in e omgeving te zien en te doen! We spreken je binnenkort weer.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra