Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

07 Oktober 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo lieve allemaal,
Het is weer tijd voor een bericht van ons want we hebben zo'n super vakantie gehad. In de voorjaarsvakantie zijn we met z'n drieen een week naar Hong Kong geweest. Wat een andere wereld is het daar zeg, zowiezo het weer. Het was rond de 30 graden en wat vochtiger dan we gewend zijn. Hong Kong is subtropisch en we waren er net na het regen en storm seizoen. Althans, dat dachten we. We hebben nog wel een fikse storm meegemaakt.
De rest van de dagen was het prima weer om Hong te verkennen. Het is een stad met zeven miljoen mensen. We hebben nog nooit zoveel appartement gebouwen bij elkaar gezien. Ondanks de drukte is het een schone stad waar het veilig is om rond te banjeren. In het oude gedeelte van de stad kom je wel langs vreemde eettentjes en zie je bijvoorbeeld een emmer met padden voor de deur staan die net afgeleverd zijn.
Hong Kong ligt als een schiereiland aan het vasteland van China en er liggen wat eilanden omheen. Op één van die eilanden hebben ze 3 jaar geleden een Disney resort gebouwd. We hebben geslapen in het Disneyhotel en zijn bijna iedere dag met de trein naar een ander gedeelte van Hong Kong gegaan. We hebben de Big Budha op het eiland Lantau gezien. Om daar te komen hebben we een tocht met de kabelbaan gemaakt.
Met een dubbeldeks bus zijn we naar de Peak gegaan. Een supermoderne mall met het mooiste uitzicht over Hong Kong. De tocht in de bus was trouwens een happening op zich. De buschauffeur scheurde door de kleine straatjes en langs de afgronden en omdat we bovenin helemaal vooraan zaten leek het allemaal nog een stukje enger. Femke heeft helemaal zitten genieten.
We hebben een bezoekje gebracht aan het Hard Rock cafe in Hong Kong. De dag na de storm was het weer nog niet helemaal super en toen zijn we naar het science museum gegaan.
Femke heeft geknuffeld met een echte dolfijn in het Oceanpark en we hebben lekker gekeken en prulletjes gekocht op de nachtmarkt in Hong Kong. Heel bijzonder want ze verkochten er zelfs Rolex horloges...
Vrijdag zijn we het Disney park ingegaan, daar was alles omgetoverd tot een Halloween theater en vooral 's avonds was het erg mooi en soms heel erg griezelig.
In het Disney hotel werden we iedere ochtend tijdens het ontbijt begroet door Mickey en zijn vrienden. Bijna iedere avond zijn we na een vermoeiende maar voldane dag lekker het zwembad ingesprongen waarna we ons lekker met een drankje op een ligbed konden voorbereiden op de nacht.
Kortom een super vakantie. We plaatsen wat foto's zodat jullie mee kunnen kijken.
Afgelopen week had Femke nog vrij. We hebben lekker gerelaxed zodat Fem zich weer op kon laden voor de laatste term dit jaar. Maandag is ze weer begonnen en deze term is 11 weken. Dan heeft ze lekker zomervakantie en kunnen we kerst gaan vieren.
Afgelopen zondag is Rik met Patrick naar Philip Island gereden om de Motor Grand Prix mee te maken.
Wij zijn weer begonnen met het gewone leven. De was helemaal wegstrijken, Rik was vorige week al weer aan het werk en heeft deze week een cursus van zijn werk.
Over een maand komt onze tweede gast hier in Melbourne. Janine komt gezellig naar ons toe en daar kijken we helemaal naar uit.
Heel veel liefs en groetjes van ons drie!

• 07 Oktober 2008 - 06:20

Katrijn:

Erg leuke foto's weer. Die dolfijn lijkt me helemaal fantastisch! Maar ben je na zo'n stad niet heel blij weer terug te zijn in je rustige huis (en tuin!) in je rustige straat?

Groetjes, en tot gauw.

• 07 Oktober 2008 - 06:22

Pyd:

Gaaaaaaf!!! We zijn weer stinkend jaloers!! We vinden het zo fij voor jullie dat je je draai hebt gevonden en dat jullie lekker weg kunnen om de andere kant van de wereld te ontdekken! Geniet er maar lekker van.
    Fem, 11 weken is wel heel lang hoor, maar je kunt het! Straks heb je lekker lang vakantie! En dan zij jullie al een jaar weg! Gevlogen die tijd! Wij missen jullie, maar we genieten van jullie verhalen hoor!
    Dikke kus van ons 3

• 07 Oktober 2008 - 06:48

Anita En Steltjes:

Wat een ervaring! Echt super! En waar jullie ook naar toe gaan, er is altijd wel disney in de buurt he? Wij gaan volgende week gewoon naar de Veluwe....ook lekker maar...niet te vergelijken hoor. Bedankt voor het berichtje en genieten maar. Liefs Anita en de rest

• 07 Oktober 2008 - 08:30

Henk Jan:

Mooie foto's!
    Interessante stad, Hong Kong, maar inderdaad propvol. Leuk die dolfijn, maar ook leuk jullie thuis met muziek bezig te zien. Heeft Femke les?

• 11 Oktober 2008 - 14:47

De Daalhuisjes&co:

Lieve allemaal, wat een leuke foto's weer het straalt van jullie gezichten af dat de ervaringen die jullie opdoen erg leuk zijn. Fem met de dolfijn !!super lijkt me dat, ben dan ook wel jaloers. Raar idee wel dat straks Femke alweer zomervakantie heeft, terwijl wij de winter ingaan. veel liefs Helen

• 26 Oktober 2008 - 16:48

Yvonne En Rest:

Hoi! Wat een leuke vakantie lijkt me dat geweldig zeg vooral dat leuke dingetjes snuffelen lijkt me helemaal geweldig! Liefs van ons allemaal!

• 30 Oktober 2008 - 07:51

Peter:

Hoi, wat een geweldige ervaring om daar zo rond te lopen. In alle opzichten een compleet andere wereld. Het lijkt alleen wel of Rik niet echt bezig is met zijn werk, volgens mij hebben jullie gewoon een keer de staatsloterij gewonnen en 2 sabbatical years ingelast!!!
    Hier is alles prima, al moet ik zometeen wel mijn auto krabben want het vriest al weer 2 nachten.

Groetjes van ons 3.

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Tot een volgende keer!

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra