Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu Uluru en Kata Tjuta - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

Uluru en Kata Tjuta

Door: Rik Sandra Femke

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

10 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Omdat ik 40 jaar werd wilden Rik en Femke mij verassen met een reis naar Uluru. De verassing werd verklapt doordat het reisburo per ongeluk de bevestiging naar ons e-mail adres thuis verstuurde. Voor mij alsnog een hele grote verassing, alleen was het nog niet de bedoeling dat ik het van te voren wist.
Daardoor had ik het geluk dat ze voor mij vorige week zondag, twee dagen voordat we zouden vertrekken en drie dagen voor mijn verjaardag, een surprise-party hebben georganiseerd. Natasja en Rik hebben vrienden en vriendinnen opgetrommeld en bij Natasja en Ruurd Jan thuis hebben ze een heel leuk en gezellig feest voor me georganiseerd. Dat was echt een verassing want toen ik met een smoes naar hun huis werd gelokt stond de hele keuken vol met mensen die op mijn verjaardag toostten. Iedereen had wat lekkers meegenomen, ik had zelfs een echte verjaardagstaart en ben verwend met heel veel mooie kado's.
Afgelopen dinsdag zijn we erg vroeg opgestaan en naar het vliegveld gereden. Eerst vlogen we naar Alice Springs, zo'n 3 uur vliegen en daarna een uurtje vliegen naar Uluru. Echt het rode hart van Australie.
Die avond werden we opgehaald vanaf ons hotel om de zonsondergang te bekijken op Uluru, erg mooi en daarna was er een heerlijke BBQ.
Op mijn verjaardag zelf hebben we eerst lekker ontbeten in een cafeetje en 's middags werden we opgehaald om de zonsondergang van Kata Tjuta te bekijken. In hetzelfde park, zo'n 50 km vanaf de rots Uluru ligt deze rotsformatie ook wel de meerkoppige rotsen genoemd. Minder bekend dan Uluru maar misschien nog wel mooier om te zien. We hebben een wandeling gemaakt in een van de inhammen van de rotsen en daarna kregen we wat hapjes en champagne waarvan we konden genieten terwijl de zon onder ging en de maan zich liet zien boven de rotsen.
Uluru en Kata Tjuta liggen in een National Park dat eigendom is van de Aboriginals. Een groep, de Anangu (betekent mensen) woont ook in het park. Als buitenstaander krijg je geen toegang tot hun leefgemeenschap maar tussen zonsopgang en zonsondergang mag je wel het National Park in gaan zolang je wel hun regels respecteert en je niet op heilige plaatsen komt.
Donderdagochtend moesten we vroeg op, we werden om 6 uur opgehaald om de zon op te zien komen bij Uluru. Het was lekker koud maar we kregen een kop koffie en een muffin om een beetje warm te blijven en we werden beloond door weer andere kleuren op de rots te zien.
Een paar weken geleden heeft Rik zich een mooie nieuwe camera kado gedaan en het was nu een super gelegenheid om die goed uit te proberen. Hopelijk kunnen jullie een goede indruk krijgen hoe mooi het was. Rik en ik zijn druk bezig geweest om de camera te begrijpen en zo mooi mogelijke foto's te maken. De resultaten zullen we regelmatig op de site laten zien.
Vrijdag is Rik zelf nog naar het park gegaan omdat hij Uluru toch wel graag wilde beklimmen. Hij heeft geluk gehad want net toen hij naar boven was hebben ze de rots afgesloten omdat het te veel waaide om de rots te beklimmen. Gelukkig is hij weer heelhuids beneden gekomen. De aboriginals willen niet dat de rots beklommen wordt omdat het een heilige plaats voor hen is en ze het erg naar vinden als mensen zich bezeren of dat ze omkomen omdat ze van de rots vallen. Zo'n 70 % van de tijd sluiten ze rots af omdat het te veel waait of te nat is of omdat de omstandigheden niet veilig genoeg zijn. Femke en ik vonden het veiliger om iets anders te gaan doen. Wij zijn naar de Camel farm gegaan en hebben een ritje gemaakt op de rug van een dromedaris. Ook best spannend maar want zo'n beest is best hoog en als je nog maar net zit gaat hij direct opstaan. Eerst de achterpoten en dan zo lekker wankelig de voorpoten. Je moet goed naar achter leunen om er niet af te vallen. Alles is goed gegaan en we hebben genoten van het ritje en de mooie natuur onderweg.
Afgelopen dagen hebben we tussendoor ook nog heerlijk aan het zwembad gerelaxed. Het water was helaas niet verwarmd en Femke was dapper genoeg om er een paar keer in te springen, zelf heb ik het 1 keer gedaan en kon er niet snel genoeg weer uitklimmen, maar zo aan de rand op een ligbed was het goed toeven.
We hebben zelf uiteraard ook nog geBBQed. Ze hadden een speciale grote plek met rijen tafels en banken waar je vlees en vis kon kopen om zelf te bbq-en. Ze hadden salades gemaakt en er was een bar voor een lekker drankje en iedere avond trad er een zanger op die bijna alle liedjes kon zingen die je maar wilde. Een echte Australische manier om uit te gaan en het was supergezellig.
Zaterdag was het alweer tijd om terug naar huis te gaan, veel te snel natuurlijk. Terug vlogen we van Uluru naar Sydney en daarna door naar Melbourne.
Zondagochtend konden we niet uitslapen want Femke had voor het eerst een competitie van akrobatiek. Ze doet al een tijdje aan turnen en de laatste weken doet ze daar ook akrobatiek bij. Ze vindt dat erg leuk en voor ons was het ook leuk om te kijken.
Dat was weer een heel verhaal met onze belevenissen. Hier in Melbourne is het nog steeds winter en het regent een beetje.Als het goed is genieten de meesten van jullie nog lekker van de zomervakantie in Nederland.
Heel veel liefs en groetjes van ons drie.

  • 10 Augustus 2009 - 06:38

    Coby Arie:

    Dat was weer genieten geblazen voor jullie.
    Prachtige foto,s

  • 10 Augustus 2009 - 07:06

    PYD:

    Ooh mensen wat heerlijk. Wat prachtig weer! Mooie foto's en het straalt er van af dat jullie genieten. En wij genieten mee hoor!!!
    Ga nog maar even zo door!
    Dikke kus van 3

  • 10 Augustus 2009 - 08:52

    Janine:

    Wat een mooi cadeau voor je 40ste - zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad daar bij Uluru - mooie plaatjes -Femke wat een mooie uitvoering!!

  • 10 Augustus 2009 - 10:22

    Lucia:

    fijn om weer wat van jullie te horen en nog gefeliciteerd 40 op naar de vijftig .
    groetjes lucia

  • 10 Augustus 2009 - 10:29

    Joke:

    Fantastisch wat een mooie foto's. Leuk zo'n verjaardags kado!!
    Genieten hoor!

  • 10 Augustus 2009 - 22:14

    Harmien:

    Hallo, Ik kreeg de site
    van Coby doorgemaild. Leuk om te zien hoe jullie het in Australie hebben. Erg mooi die Ayers Rock. Ik verheug me op de weken in oktober/november dat ik bij jullie op bezoek kom. Coby en ik zijn al druk bezig een programma in elkaar te zetten.
    Tot dan. Groeten Harmien

  • 11 Augustus 2009 - 09:19

    Marianne:

    Jullie zaten in mijn spam; schande!!!
    Want het zijn weer super mooie foto's.
    Wat een leuke verjaardag Sandra, en nog gefeliciteerd met je kroonjaar, dat had ik nog niet begrepen...
    En smullen die foto's van Uluru. We komen er echt aan hoor...Begin volgend jaar.
    Wat een mooie show Femke, knap gedaan hoor.
    Groetjes,
    Marianne

  • 12 Augustus 2009 - 10:53

    Sylvia :

    San ik zit in spanje en check mijn mail 1 keer per week ik heb geen idee van de datum en ben daarom aan je verjaardag voorbij gegaan excuses daarvoor. Ik heb je leuke reisverslag gelezen en de prachtige foto´s gezien. Alsnog van harte gefeliditeerd vanuit noord spanje. Dikke kus aan jullie allemaal. Sylvia

  • 26 Augustus 2009 - 18:28

    De Daaltjes:

    lieve Rik, San en Fem, wat een prachtige foto's en een geweldig verjaardagscadeau !!! Iets om nooit te vergeten. Femke nooit geweten dat je zo acrobatisch was, hartstikke leuk.
    liefs Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn.
Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr).
Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.
Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz.
Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel.
Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken.
Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing.
Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden.
Tot een volgende keer!
Sandra

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2011

Vakantie in en om Nederland

31 Augustus 2010

weer in Nederland

27 Juni 2010

We komen er bijna aan!

21 Mei 2010

Nog even.....

13 Januari 2010

zomervakantie
Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 64201

Voorgaande reizen:

25 Juni 2010 - 31 Juli 2010

Nog even .... dan komen we eraan

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: