Australie 2014 - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu Australie 2014 - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Rik, Sandra en Femke Eijk - WaarBenJij.nu

Australie 2014

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Rik, Sandra en Femke

25 Augustus 2014 | Australië, Yeppoon

Eindelijk is het zover, we gaan na vier jaar weer naar Australie. We kunnen niet wachten en stappen in het vliegtuig naar Brisbane.
In Dubai hebben we een lange overstaptijd, midden in de nacht. We vinden een leuke taci chauffeuse die ons de mooie plekjes van de stad laat zien.
In Brisbane gaan we onze campervan ophalen. Het is een 'mooie' knal-oranje Spaceship. Daar kunnen we ons wel mee vertonen.....
Als eerste op weg naar oom Jan in Wurtulla, ruim een uur rijden. Daar kunnen we heerlijk even bijkomen van de lange reis. Het is heerljik weer, al is het winter.
Na een paar dagen gaan we op pad naar Yeppoon. We hebben een mooi plekje gevonden in Rosslyn Bay resort, vanwaar we een mooie dagtocht gaan maken op een boot naar Great Keppel Island. We snorkelen, bezoeken het eiland en maken een tochtje met een glazen bodem boot. Het is een heerlijke dag. Het eiland is prachtig, het snorke;en erg bijzonder. Femke gaat nog aan het net achter de boot hangen voor wat sensatie.
Na dit gedeelte van de reis gaan we weer terug naar oom Jan. We brengen Femke naar het vliegveld van Brisbane. Zij vliegt alvast naar Melbourne.
Rik en ik blijven nog een paar dagen bij oom Jan en gaan daarna met onze mooie oranje camper naar Melbourne.
Het is een mooie tocht, we nemen de tijd en vinden prachtige plekjes. Eerst rijden we naar de Gold coast. Voordat we het drukke Surfers Paradise nereiken gaan we op zoek en vinden een mooie camping aan het strand en bij een rustig klein dorpje. Hier blijven we twee nachten.
Daarna door naar het noorden van New South Wales. Weer vinden we een mooie camping, direct aan het strand. We hebben een prachtig uitzicht over de oceaan. Als we 's middags lekker met een drankje en een hapje zitten, zien we zo de dolfijnen voorbij komen!
Dan rijden we meer landinwaarts richting de Blue Mountains. We blijven twee nachten op een camping in Katoomba en kunnen zo de mooie natuur inlopen. Het vriest daar 's nachts behoorlijk dus we zijn erg blij met onze electrische deken..... We maken een mooie tocht door de Bergen.
Daarna gaan we richting Melbourne en het weer begint minder te worden. We besluiten door te rijden naar RuurdJan, Natasja, Martijn en Binnert. Daar zien we Femke ook weer.
We hebben nog een super gezellige tijd in Melbourne. Het was geweldig om iedereen weer te zien. We hebben de stad verkend, de mooie arcades en de heerlijke restaurantjes. We zijn bij Miss Marples in The Dandenongs geweest. Ook zijn we in het huis geweest waar we hebben gewoond. John & Caryle waren erg gastvrij en namen ons daarna mee naar een Italiaans restaurantje op loopafstand van hun huis.
Rik heeft al zijn vroegere collega's gezien en Femke heeft een leuke tijd gehad met Erin en Charlotte. Ik vond het heerlijk om Pippa en Maxine weer te zien en het was natuurlijk heerlijk om bij Ruurd Jan en Natasja te zijn en Martijn en Binnert weer even te kunnen knuffelen.

Nu weer sparen voor de volgende trip......

• 25 Augustus 2014 - 09:57

Coby:

Leuk reisverslag en fijn dat jullie zo genoten hebben.

• 25 Augustus 2014 - 09:59

Coby:

Mooi reisverslag, fijn dat jullie zo genoten hebben

• 25 Augustus 2014 - 10:19

Dunja:

Leuk San, ik zie dat je er ondersteboven ban bent! ;-)
    Leuk om te lezen. Sparen maar weer!!!

• 25 Augustus 2014 - 11:06

Joke ZStarke:

Leuk verslag van jullie vakantie in Aussie. de foto's zijn erg gaaf. Je kan zien dat het aan de andere kant van de wereld is (op zijn kop).

• 27 Augustus 2014 - 22:25

Helen:

Wat een mooie foto's weer en zeker die van Femke in het water. Fijn om weer even terug te zijn. Geniet er maar van.

Rik, Sandra en Femke

Wij: Rik, Sandra en Femke gaan in januari 2008 voor twee jaar naar Australie. Melbourne om precies te zijn. Volgende week gaan we er 'even' naar toe, op jacht naar een huis en een school voor Femke (9jr). Via deze pagina willen wij jullie op de hoogte houden van onze belevenissen. Afgelopen weken heeft Femke een afscheidsfeestje gegeven voor haar schoolvriendinnen. Het was een erg gezellig feestje op zaterdagavond. We hadden discolampen opgehangen en met de gordijnen dicht en de lampen laag was de sfeer er al. We hebben leuke spelletjes gedaan en lekker gedanst en natuurlijk patatjes gegeten. Femke is erg verwend met Pet Shop spulletjes, boekenbonnen, handige lijstjes voor foto's enz. Afgelopen zondag hebben we met z'n drieen een feest gegeven. We waren 12.5 jaar getrouwd en wilden natuurlijk al onze vrienden nog een keer zien voor de verhuizing. In een brasserie vlak bij ons huis kon iedereen komen voor een hapje en een drankje. Het was een gezellige middag maar af en toe ook best emotioneel. Nu zijn we druk op internet huizen aan het uitzoeken en dan maar hopen dat ze er volgende week nog zijn zodat wij een keuze kunnen maken. Ik werk nog drie dagen en dan kan ik me helemaal concentreren op de verhuizing. Femke krijgt al Engelse les en ze leert supersnel. Straks leert ze ons hoe alles precies geschreven moet worden. Tot een volgende keer! Sandra